11 Ağustos 2011 Perşembe

Pudra Analizi

Merhabalar..:)Bugün sizlere piyasadaki çeşitli pudraları,artılarını eksilerini kendimce yorumlayarak anlatacağım biraz uzunca olabilecek bir yazıyla karşınızdayım..

Mac Prep+prime Transparent Finishing Powder:


Bu pudrayı iki senedir kullanıyorum diyebilirm.Herhalde içlerinde en sevdiğim pudram budur.:)
Yapısı:Resimdede gördüğünüz üzere tamamen pudra şeklinde.Bildiğiniz un kıvamında bir pudra baktığınız zaman görüntüde.Fakat yüze sürdüğünüz zaman kesinlikle beyaz bir kalıntı filan bırakmıyor.Renksiz bir pudra diyebilirim.
Özelliği:Özellikle T bölgesindeki yağlanma-parlama sorunundan şikayetçi olanlar bu pudraya kesinlikle bir bakmalılar diye düşünüorum.Şahsen ben karma cilde sahibim vede bu pudradan kullandıgım zamanlar gün içerisinde kesinlikle parlama sorunuyla karşılaşmıyorum diyebilirim sizlere..Gerçekten memnunum


Hangi ciltlere daha çok uygun??:Özellikle karma-karmaya dönük,yağlı ciltler için biçilmiş kaftan.Normal ciltlerde tercih edebilir.Fakat kuru ciltler için tavsiye etmem çünkü,zira yüzünüze sürdüğünüz zaman hemen fazla yağı-parlamayı aldıgı için kuru ciltlerde gereğinden fazla kuruluk,pul pul bir görüntü oluşturabilir.
Loreal True Match Pudra:


Loreal'in klasik bir pudrası..
Yapısı:Yağsız bir yapısı var.Günlük kullanım için uygun.Kapatıcılığı fena değil.Benim cildimde cok fazla sivilce izi,kızarıklık yok o yüzden bana iyi geldi diyebilirim.

Özelliği:Genel olarak hafifçe ciltteki kusurları kapamaya yarayan,fakat bu konuda fondoten kullanmakda istemeyenlerin tercihi olabilir.

Hangi ciltlere uygun??:Normal,karma,yağlı ciltler için uygun.Kuru ciltleri daha da kurutabilir.Yazın daha çok tercih etmekte fayda var diye düşünüyorum.Renk meselesine gelince..Bu pudrayı cildime surdukten birkaç saat sonra malesefki koyulaşma yaptı..Sevmediğim bir özellik..Almayı düşünüyorsanız,cildinizden 1-2 ton daha açığını almaya bakın derim,zira ona göre birkaç saat sonra cilt renginizle daha çok bütünleşir böylece düşüncesindeyim..

Fiyatı:45 tl.

Bobbi Brown Sheer Finish Pudra:



Bu pudrayı alalı oldu baya.Fakat satıcı kızın yanlış yönlendirmesi sonucu alakasız bir renk almışım.Çok çok koyu cildime göre,dolaysıylada ancak yazın çok bronzlaşırsam eğer kullanabiliyorum sadece.Gelelim özelliklerine..
Yapısı:Yapısı süper ince diyemem.Bana kalırsa orta incelikte bir yapısı var.Kadifemsi değil..İçerisinde sim vs gibi şeyler yok.Tamamen mat bir pudra kendisi..Denildiği gibi yüze bir aydınlık verdiği kanaatinde değilim.. Şahsen benim cildimde herhangi ekstra bir parlaklık,aydınlık vermedi.

Özelliği:Kapatcılığını yüksek buldugum bir pudra.Ciltteki kusurları örtüyor.(Kızarıklık,aşırı derin olmayan sivilce izleri.)Fondoten kadar olmasada pek çok pudradan kapatıcılığı daha yüksek.Yağlanma,parlamayı önlüyor.Dolayısylada özellikle fondotenden sonra direkt parladığını düşündüğünüz bölgelere (t bölgesi gibi) uygulayabilirsiniz.Sivilce vs. yapmadı bana ayrıcada.

Hangi cilt tipleri için uygun.??:Özellikle yağlı ciltlerin daha çok tercih etmesini düşündüğüm bir pudra.Örneğin ben karma cilde sahip olmama ragmen,yanak bölgemi kuruttu biraz,gerginleştirdi gibi.

Not:Bendeki 6 Warm Natural rengi.Fakat cildime çok koyu.(Ten rengim Dior Nude u baz alırsak 10, Nars sheer glowu baz alırsak Mont blanc.)

Shiseido Pureness Pudra:


Bu pudra hakkında detaylı bir yazı daha önceden yazmıştım.Fakat buradada konumuz pudra vede pudra analizi olunca,tekrardan bahsetmek istedim.Tümünü bir görmek açısından..
Yapısı:Yapısı ince,gayet mat bir pudra.Renk seçenekleri fazla değil.Bendeki resimde gördüğünüz 20 numarası.Aslında 10 numarasını kullanıyorum normalde,fakat elimde o bittiği için vede artık bu pudrayı neredeyse hiç kullanmadığım için gösteremiyorum size ne yazıkki 10 numara rengini.

Özelliği:Kapatıcılığı çok yüksek diyebilirim.Fondoten yerine bile kullanabilirsiniz bence.Lisedeyken bu pudrayı çok kullanırdım,o zamanlar cildim yağlı bir cilde yakın olduğu için cildimdeki parlama-yağlanma şikayetlerime karşı oldukça iyi geliyordu.Ciltteki fazla yağı emerek matlaştırıyor.Ayrıca kullandıkça zaman içerisinde ciltteki sivilceleride kuruttuğunu söyleyebilirim gözlerime göre..

Hangi ciltlere uygun??:Kesinlikle yağlı ve karma ciltlere daha uygun.Kuru ciltlerde pul pul bir görüntü oluşturabilir.

Maybelline Dream Mat Pudra:



Yapısı:Kadifemsi yapıda,gayet ince yapılı bir pudra.Kapatıcılığı fazla değil. Mat bir yapısı var. Günlük kullanım için uygun.

Özelliği:Kapatıclık sağlama düzeyi fazla yok.Cilt tonunuzu genel anlamda hafifçe bütünleştirmeye yarıyor diyebilirim.Özellikle fondotene yakın bir kapatıcılık beklerseniz hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Ciltteki parlamayı azattığını söyleyebilirim.Özellikle gün içerisinde heleki yazları parlama sorunu yaşayanlar küçük rötuşlar için kullanabilirler.

Hangi cilt tipleri için uygun:??Kuru ciltler dışındaki tüm cilt tipleri kullanabilirler.


Laura Mercier Loose Setting Pudra:

Yapısı:Kadifemsi yapıda sürdüğünüz zaman varla yok arası hafif yağsız  bir pudra.Süngerle uygulanması öneriliyor Laura Mercier uzmanlarınca.Fakat şahsen ben 136 Mac'le uyguladığım zamanlarda da gayet başarılı sonuçlar elde ettim..Kendi özel süngeride ayrıca satılıyor almak isteyenler için.Hatta süngerin uygulanmasını oldukça ilginç bulmuştum ben.Şöyleki;süngeri elinize alıp bu pudradan bir miktar döküyorsunuz.Toz zerreciklerini süngerin içerisinde hapsedip iki elinizle süngeri yan kenarlarından tutarak çitiler gibi çok az sallıyorsunuz daha sonra yüzünüze uyguluyorsunuz.Hayalinizde umarım canlandırabilmişimdir..:) Özelliği:Matlık sağlamak için tasarlanmış bir pudra.Ayrıcada en önemli özelliği makyajınızı sabitliyor.Yani gün içerisinde fondoteninizin vede en önemlisi genel makyajınızın dağılmasını,akmasını,kısaca bozulmasını önlüyor.

Hangi ciltlere uygun??:Karma,yağlı,yağlıya dönük ciltler için uygun.

Armani Luminous Silk pudra:

Yapısı:İçerisindeki ışık yansıtıcı pigmentler sayesinde abartılı olmayan fakat ciltte doğal bir ışıltı bırakan, profosyonel goruntu için özellikle tercih edilebilecek bir pudra.Mat bir bitiriş sağlıyor.Ciltte çizgilenme, birikme yapmıyor.

Özelliği:Doğal bir aydınlık-parlaklık veriyor diyebilirim.Daha yüksek bir kapatıcılık düşünürseniz eğer süngeriyle uygulama yapabilirsiniz.Eğer az bir kapatıcılık düşünüyorum diyenlerdenseniz,pudra fırçasıyla yüzünüze hafifçe geçebilirsiniz.Özellikle fondotenden sonra uygulandığında mat fakat aynı zamanda aydınlık bir görünüm veriyor.(Hafif bir parlaklık) Sivilce,sivilce izleri gibi problemleriniz varsa şayet beklentinizi karşılamayabilir düşüncesindeyim.Bu pudra daha çok ciltteki renk bozukluklarını,hafif kırmızılıkları notralize etmek,cildin genel tonunu eşitlemek için üretilmiş.

Renk Tonları hakkında Bazı örnekler:
Numara 4-Mac NC20
Numara 6-NC35
Numara 5-NC25
Numara 2 -NW15
Sevgiler..
                                                                  Paylaşan:Zencefilkız









4 yorum:

  1. merhaba bu ürünü internetten araştırırken blog unuzu gördüm yaşadığım şehirde bu markanın ürünleri mevcut değil bu yüzden internetten almak durumundayım ten rengim buğday hatta açık buğday diyebilirm bana hangi rengi önerirsiniz internetteki renkler hiç göründükleri gibi çıkmıyor sizin ten renginiz nedir ve kaç numarayı kullandığınızı öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba.Öncelikle hangi markayı dusundugunuzu ogrenirsem daha sağlıklı bilgi verebilirim sanıorum.Her markadaki renk skalaları farklı sonucta..??

    YanıtlaSil
  3. merhaba. benim cildim yağlı, kızarık ve sivilcelerde başımın belası. kullandığım ürünler cildimi daha da yağlandırıyormuş gibi hissediyorum. açıkcası bu konuda fazla bir bilgim yok. fondoten değil de pudra kullanmak istiyorum. ne önerirsiniz acaba ?

    YanıtlaSil
  4. ben normalden karmaya dönük bir cilde sahibim ama bir türlü kendi cildime uygun pudrayı bulamıyorum . siz uygun fiyatlı olarak hangisini önerirsiniz? ( sadece burun bölgem yağlanabiliyor.)

    YanıtlaSil