21 Mayıs 2013 Salı

Saç Bakım Rutinim-1


Merhabalar..Bugun sizlere bir suredir hazırlamayı dusundugum bir yazıyı paylaşmak istedim..Saç  bakımımda kullandığım favori ürünlerimden bazılarını burada başka bir yazımda paylaşmıştım sizlerle. tıkkk  Bugunde sizlere saç bakımında önem verdiğim bir bölüm olan,yılda birkaç ay uyguladığım yağ bakımımdan bahsetmek istiyorum.Benim saçlarım oldukça kuru ve uzun oldukları için ekstra bakıma ihtiyaç duyuyor.Dolaysylada bu tarzda şok ve etkili bakımlar uygulamam gerekiyor dönem dönem.Geçenlerde çok uzun zamandır yağ bakımı yapmadığımı fark ettim ve hemen kendi uydurduğum bir tur karışım olan ve pek çoğumuzun evde yaptığı yada yapmayı dusundugu bazı yağları karıştırarak bir karışım elde ederek uyguladım.Haftada 2-3 defa bu bakımı uygluyorum egerki ekstra ozen gerektiren bir durum varsa devamında..(Özel bir gece,düğünler,kokteyler vs..)

Şimdi gelelim hangi yağları ne için uyguluyorum bu karışımda şöyle bir bakalım..




Saç bakımı Karışımımda uyguladığım yağlar..:

 

*Badem Yağı

*Susam Yağı

*Kakao Yağı

*Hindistan Cevizi Yağı

*Avakado Yağı

*Zeytinyağı (olmazsa olmazlardan,özelliklede kuru saçlar için..)

*Biberiye Yağı

*Ceviz Yağı

*Çam terebenti yağı (Saç dökülmesini ve kepek oluşumunu azaltmak için ara ara saç diplerime uygluyorum.5-6 ayda bir,iki defa..Bunu saç uçlarıma uygulamamaya çalışıyorum,cunku uyguladığım zaman saç uçlarımı biraz kuruttuğunu gözlemledim..)

*Jojoba Yağı

 

Yukarıda gordudugunuz yağların hepsini biranda uygulamıyorum.Bir kısmını ayrı ayrı dönemlerde karıştırarak uyguluyorum.Bu yağların seçimini çoğunlukla,saçımın ihtiyacına gore,ihtiyac duyduğu alanları tepsit ettikten sonra karışıma ekliyorum..

 

Genel Onarım ve Saç besleyici,kuruluk giderici bakım için..:

Badem yağı,biberiye yağı,susam yağı,kakao yağı,zeytinyağı,ceviz yağı.Bunlardan ikişer tatlı kaşığı

kullanıyorum ve bu karışımı saç uçlarıma yoğunlaşıp,saç dipleride dahil tüm saçıma uyguluyorum.

Badem yağı ve susam yağı saç kuruluğunu almak,saçları beslemek için.Biberiye yağı özellikle antiseptik özelliğinden dolayı saç diplerinide hedef alarak saç dökülmesini önlemek (saça direnç sağlamak için),kullanıyorum.Kakao yağı özellikle koyu renkli saçlarda parlaklık kazandırmak,koyu saçlardaki ışık yansıtma özelliğini artırarak saça daha fazla parlaklık kazandırmak,zeytinyağıda besleyici özelliğinden dolayı,ceviz yağını ise hem saçların kalitesini korumak (yani saçı oluşturan keratinin özelliğini korumasını sağlayarak saçın ömrünü uzatmak)ve bu sayedede dökülmesini engellemek için kullanıyorum.

 

Nasıl uyguluyorum..??:

 

Saç uçlarına yoğunlaşarak dipleride dahil tum saça yediriyorum.Uçlarına hafif masaj yaparak diplerede yedirerek uyguluyorum.Ardından saydam bir streçle kafamı sardıktan sonra 5 dak.kadar fön makinesi tutuyorum saçlarıma.(ısı verilerek saçın yağa daha iyi nüfuz etmesini sağlamak için)Sonrasında 4-5 saat kadar saçımda bu halde saçta bekletip (saçın ihtiyacına gore bu zaman daha az yada biraz daha çok olabilir) ardından yıkıyorum.Bu kadar..

 

Bazı uyarılar..:

 

-Biberiye yağı özellikle yüksek tansiyonunuz varsa bunu artırabilecegn dikkatli kullanılmalı diye düşünüyorum.

-Avakado yağını fazla miktarda karşıma koymayın cunku fazlası saç uçlarını sertleştirdgini gözlemledim.

-Hindistan cevizi yağınıda az miktarda uygulayın,fazlası saç genelini sertleştirebiliyor.Fakat eğerki  röfle,boya işleminden dolayı saç uçlarınızda incelme (lastik gibi uzama tabiri,durumu) varsa eger normal oranda uygulayabilirsiniz.(2 tatlı kaşığı uyguluyorum ben mesela..)

-Bu karışım normal,kuru saçlara daha uygun diye düşünüyorum.Yağlı saçlarda ve yağlı saç derisinde bu karışım saça ağır gelebilir..

Sevgiler..:)


                                                                             Paylaşan:Zencefilkız

 

 

1 yorum:

  1. Günlük saç bakımı yapmak zorunda kalıyorum çünkü saçlarıma sürekli işlem yapıyorum her gün şekil vermem gerekir bu sebeple bakımın da iyi olması ve saçlarımı koruması gerekiyor doğal keratin kullanıyorum saçlarım için farklı farklı ürün kullanarak uğraşmama gerek kalmıyor uzun zamandır patentli keratin sayesinde sayesin de saçlarım hep bakımlı ve sağlıklı şekil veremeden çıktığım zamanlar da bile hoş görünüyor hep.

    YanıtlaSil